эмблема




баннер

Главная : Вучням і бацькам : Навучальны час. Канікулы. Выпускныя экзамены : Выпускнікам і іх бацькам : Выпускныя экзамены 2018 : Падрыхтоўка да выпускных экзаменаў (парады) : Як паспяхова здаць экзамен

Як паспяхова здаць экзамен

     Падрыхтоўка да экзаменаў і іх здача - досыць стрэсавыя сітуацыі для большасці людзей. Менавіта ў апошнія дні здаецца, быццам не было ні ўсіх гэтых гадоў школьнага жыцця, ні мудрых выкладчыкаў, ні прачытаных падручнікаў, ні вызубраных формул ... Часцей за ўсё найбольшая колькасць негатыўных эмоцый (страх, трывога, хваляванне) мы адчуваем у перыяд падрыхтоўкі да экзамену. У некаторых ужо зараз нават думкі аб будучым паступленні  трывожаць, прымушаюць выпрабоўваць дрыжыкі ў каленках. Здаецца, што ты нічога канкрэтнага не ведаеш, у галаве бязладдзе і каша ...

      Экзамен - гэта спаборніцтва, і да яго трэба быць гатовым не толькі інтэлектуальна, але і псіхалагічна. Менавіта станоўчы настрой і ўпэўненасць у сабе - 50% поспеху ў гэтай барацьбе.

Трэнінгі зняцця эмацыйнага напружання
  1. Памятаеце, што хваляванне і трывога - гэта карысныя рэчы, гэта сігнал да таго, што ты гатовы да дзеяння, гэта мабілізацыя ўсіх сіл для дасягнення пастаўленай мэты. Небяспечна празмернае хваляванне - яно выклікае разгубленасць і мітуслівасць;
  2. Таму, выразна плануйце свой час. Не варта садзіцца за стол з размытай мэтай "трохі пазаймацца або заняцца паўторам». Стаўце перад сабой выразную пэўную мэту «дачытаць хоць бы да канца главы». Хтосьці рэкамендуе разбіваць матэрыял на колькасць тых дзён, якія засталіся да экзамену. Але часцей за ўсё гэта не спрацоўвае, бо на апошні дзень набягае гэтулькі не вывучаных «хвастоў», што апошняя ноч перад экзаменам замест адпачынку ператвараецца ў кашмар!
  3. Напісанне шпаргалак дапамагае: даказана, што візуальнае запамінанне даецца лепш, чым завучванне. Лепш за ўсё дзень перад экзаменам прысвяціць прагляду шпаргалак, каб аднавіць усё ў памяці ... Тых, хто спісвае на экзамене, заўсёды відаць. Толькі каля 20% абітурыентаў паспяхова карыстаюцца імі.
  4. Не дазваляйце адмоўным эмоцыям і стрэсу захлістваць. Верце ў свае сілы, часцей  ўспамінайце сітуацыі, калі вы былі паспяховыя, не забывайце сваіх дасягненняў.
  5. Не бывае дарма выдаткаваных высілкаў, няўдача - гэта часцей за ўсё недахоп прыкладзеных сіл.
  6. Заспакойлівыя прэпараты могуць прытупляць увагу і тармазіць разумовыя працэсы. Па магчымасці абыйдзіцеся без стымулятараў (кава, моцнай гарбаты і г.д.), нервовая сістэма перад экзаменам і так на ўзводзе.
  7. Сон у апошнюю ноч - абавязкова! Ваш арганізм таксама павінен падрыхтавацца да экзамену - адпачыць.
  8. Вядома ж гэты перыяд для вас вельмі напружаны: рэпетытары, ўрокі .... Але ўсё-ткі, знаходзьце час для сустрэч з сябрамі, «разгрузныя» дні ніхто не адмяняў. Вельмі добрыя заняткі тыпу аэробікі, схадзіце часам у спартзалу, пагуляць у валейбол. Фізічная разрадка - першы і адзін з галоўных крокаў для зняцця напружання эмацыйнага.


       КАЛІ ЗАСТАЛОСЯ ТРЫ ДНЯ ...
      Складзіце выразны план падрыхтоўкі да іспытаў. Разлічыце дні і размяркуйце квіткі і тэмы па днях, але памятайце, што апошні дзень павінен быць прысвечаны паўтарэнню і абагульненню пройдзенага матэрыялу. Абавязкова чаргуйце адпачынак і заняткі. Для старшакласнікаў - 40 мін. працы, 15- перапынак, для абітурыентаў і студэнтаў 50-60 мін. заняткаў, 10 - перапынак. У перапынку лепш заняцца механічнай працай, не «загружаючы» галаву (памыць посуд, падмесці падлогу і г.д.). Вельмі карысна ў перапынках паміж заняткамі праводзіць невялікія сеансы рэлаксацыі (паслаблення). Пры падрыхтоўцы нашу ўвагу рассейваецца, каб гэтага не адбывалася, прыбярыце ўсе лішнія прадметы са стала. У пакоі павінен быць свежае паветра, па лініі погляды добра павесіць карціну або калаж, дзе былі б жоўты, блакітны, фіялетавы - гэтыя колеры павышаюць эфектыўнасць заняткаў. У пакоі пастаўце бэз або запаліце ​​аромалампу з пахам цытрусавых, гэтыя пахі бадзёраць і дабратворна ўплываюць на памяць. Уключыце спакойную фонавую музыку, каб не адцягвацца на староннія гукі. Даўжэй утрымаць увагу на вывучаемым прадмеце дапамагае прыём «5 крокаў» - агляд, пытанне, вывучэнне, пераказ, агляд.


   КРОК 1. Вы праглядаеце матэрыял і бегла чытаеце, каб атрымаць агульнае ўяўленне аб прадмеце.
   КРОК 2. Вы прыдумваеце кожнай тэме загаловак, калі неабходна, кожнаму з абзацам па адным пытанні (пажадана іх запісаць).
   КРОК 3. Вы ўважліва чытаеце тэкст, па ходзе чытання спрабуючы знайсці адказы на пастаўленыя пытанні.
   КРОК 4. Вы адказваеце на гэтыя пытанні.
   КРОК 5. Вы яшчэ раз праглядаеце матэрыял, уважліва вывучаючы цяжкія месцы.


  Калі вы выпрабоўваеце моцнае хваляванне перад экзаменам, то папейце настойку сардэчніка або валяр'яны. Паспрабуйце таксама ўжыць некаторыя псіхалагічныя метады. Адзін з іх завецца «Давядзенне да абсурду». Вы ўяўляеце сабе поўны правал і няўдачу, і так шмат разоў. Давядзіце сітуацыю ў сваім уяўленні да абсурду, і, калі прыйдзеце на сапраўдны экзамен, вам будзе нашмат лягчэй.
  Перад уваходам у аўдыторыю ніколі не вядзіце размоў пра тое, які выкладчык злы, як яго ўсе баяцца і што ніхто не здасць, - гэта ўсё настройвае на адмоўны вынік, перашкаджае засяродзіцца. Лепш, калі вы не будзеце чакаць, а адразу пойдзеце ў аўдыторыю. Вельмі важна выспацца перад іспытам, нават калі засталося 1-2 білета, лепш іх не вывучыць, чым пайсці на экзамен сонным.
  Адзенне. Сціпласць, спадары, сціпласць і ахайнасць. Пінжак, белая кашуля ці блузка - аптымальны варыянт і для дзяўчат, і для юнакоў. Памятаеце, што выкладчыкаў могуць нерваваць прыкметы вашага дабрабыту або полу. Мабільнікі, залатыя ўпрыгажэнні і манікюр спакойна дачакаюцца вас дома.
  Прыкметы. Кніга пад падушкай, манета пад пяткай, лямант у фортку «Лавіся, халява!» перад сном і мысленныя праклёны блізкіх падчас здачы вамі экзамену вельмі дапамагаюць ... Асабліва ў спалучэнні з прачытанымі падручнікамі, вывучанымі формуламі і прыроджанай пісьменнасцю.
   Акцёрскія дадзеныя. Ня дайце выкладчыку перапыніць вас. Фразы тыпу: «Прадбачу ваша пярэчанне ...», «А вось тут вы маглі б мяне спытаць ...», «Можна спрачацца, але я проста выказваю сваё меркаванне ...», а таксама іншыя спробы змарыць, развесяліць ці пачуць экзаменатара - ці не ёсць шлях да поспеху, але значна яго палягчаюць.
   Іронія. Не, не тая, з якой вы кідаеце камісіі: «Не дужа ўжо і хацелася ...», а тая, з якой вы зразумееце: экзаменаў у жыцці будзе шмат і большасць з іх можна здаваць яшчэ не раз ..
  1. У ноч перад іспытам адпачніце, ляжце спаць крыху раней. Лепш за ўсё перад сном пагуляць, прыняць гарачую ванну. Спаць кладзіцеся ў добра праветраным памяшканні.
  2. Усё, што неабходна вам на экзамене, лепш збірайце ўвечары, так як раніцай якая-небудзь страчаная ці не знойдзеная своечасова рэч можа надоўга выбіць вас з каляіны.
  3. Паспрабуйце для зняцця напружання карыстацца практыкаваннямі, а не медыкаментамі - валяр'янкай, так як яна зніжае актыўнасць, затарможвае працу мозгу.
  4. Шпаргалка - гэта не замена ведаў, а памочнік. Калі вы будзеце разлічваць толькі на шпаргалку, ваш мозг «адключыцца», і нават калі вы ведаеце адказ (чыталі, чулі), успомніць яго вам не ўдасца.
  5. Паспрабуйце трапіць пры здачы экзаменаў у першую палову тых, хто здае, так як да другой палове экзамену у вас можа скласціся адмоўная ўстаноўка: «Мне ўжо ўсё роўна, толькі б хутчэй пайсці дадому».
  6. Пры хваляванні адцягніцеся на хаду (па калідоры, па лесвіцы). Рухальная актыўнасць дапаможа вам справіцца з трывожнасцю.
  7. Перад непасрэдным уваходам у аўдыторыю, дзе прымаюць экзамен, некалькі разоў глыбока удыхніце, але не рабіце занадта шмат глыбокіх удыхаў, так як у вас можа закруціцца або разбалецца галава.
  8. Узяўшы экзаменацыйны білет, не спяшайцеся зазіраць у яго. Падыдзіце да свайго месца, супакойцеся, калі адчуеце, што хваляванне сціхла, толькі тады ўважліва прачытайце пытанні. Гэта дапаможа засяродзіцца на тым, што вы чытаеце.
  9. Складзіце план адказу - гэта дапаможа вам не страціць нітку думкі або якія-небудзь факты. Адказвайце экзаменацыйны білет упэўнена, паспрабуйце гаварыць не спяшаючыся.
 10. Калі вы не ведаеце (на 100%) адказы на квіток, шпаргалку выцягнуць не ўдалося, дапамога залы не дапамагла, званок аднаму на экзамене адменены - карыстайцеся сваім асабістым абаяннем.

Экзаменатары таксама людзі.



  

 

 

 

 


 

 
ІНТЭРНЭТ, E-MAIL НАШ АДРАС І ТЭЛЕФОНЫ ПРАЕЗД ДА ШКОЛЫ РАСПРАЦОЎКА І ПАДТРЫМКА САЙТА
Веб-сайт
http://sch60.minsk.edu.by/

E-mail: sch60@minsk.edu.by
(для афіцыйнай карэспандэнцыі) E-mail: sch60rbminsk@tut.by
(пошта для ўсіх - зваротная сувязь)
аўтобус № 23, 57 да прыпынка "Школа"

карта праезда

 

(С) Сістэма кіравання сайтамі
"Веб-Перспектыва" ДЗЯРЖАЎНЫ РЭГІСТР ІНФАРМАЦЫЙНЫХ РЭСУРСАЎ
РЭГІСТРАЦЫЙНАЕ ПАСВЕДЧАННЕ № 1141101564 ад 15 чэрвеня 2011 г.
Дызайн: Шумілаў І.М.
Яндекс.Метрика