Прававая старонка
Сацыяльны педагог у школе -
Белекаў Эрык Алымавіч
Звычайна ў школе бацькі і дзеці маюць зносіны толькі з настаўнікам і прадстаўнікамі адміністрацыі (дырэктарам і яго намеснікамі па вучэбнай частцы). Але для таго, каб працэс навучання і выхавання быў больш паспяховым, у школе яшчэ ёсць псіхолаг, сацыяльны педагог і намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце. Часта бацькі нават не ведаюць, што ўваходзіць у службовыя абавязкі гэтых спецыялістаў і з якімі пытаннямі яны могуць звяртацца да іх за дапамогай.
У гэтым артыкуле разгледзім, што робіць сацыяльны педагог і якія ў яго абавязкі ў школе.
Хто такі сацыяльны педагог у школе?
Сацыяльны педагог - гэта чалавек, які забяспечвае ўзаемадзеянне паміж сям'ёй, адукацыйнай установай, у якой навучаецца дзiця, і іншымі арганізацыямі.
Школьны сацыяльны педагог займаецца вывучэннем псіхалагічных і ўзроставых асаблівасцей ўсіх навучэнцаў школы, арганізуе розныя віды сацыяльна карыснай дзейнасці, дапамагае рэалізаваць прававую абарону і сацыяльную падтрымку дзіцяці і сям'і, накіроўвае дзеянні бацькоў і педагогаў на папярэджанне негатыўнага ўплыву на развіццё асобы складаных дзяцей.
Праца сацыяльнага педагога ў школе заключаецца ва ўзаемадзеянні з:
-дзецьмі «групы рызыкі»;
-бацькамі;
-праваахоўнымі органамі;
-сацыяльна-неабароненымі сем'ямі вучняў;
-педагагічным калектывам.
Службовыя абавязкі сацыяльнага педагога ў школе
Асноўнымі функцыямі, ад якіх залежыць, чым займаецца сацыяльны педагог, з'яўляюцца:
-стварэнне здаровага клімату ў школьным калектыве, асабліва ўнутры класаў;
-арганізацыя пазавучэбнага часу школьнікаў, уключэнне іх у сацыяльна карысную дзейнасць, арганізацыя сацыяльна-педагагічнай дзейнасці ў соцыуме, розных відаў супрацоўніцтва дарослых і дзяцей;
-ажыццяўленне пастаяннай сувязі з сем'ямі вучняў, асабліва з тымі, якія знаходзяцца ў «групе рызыкі»
-абарона правоў дзіцяці, у тым ліку ад бацькоўскай жорсткасці, фарміраванне гуманных адносін паміж настаўнікамі і дзецьмі;
-аказанне прафесійнай дапамогі дзецям і іх сем'ям у вырашэнні сацыяльна складаных сітуацый;
-прадстаўленне і абарона інтарэсаў дзяцей і іх сем'яў у розных дзяржаўных службах і грамадскіх арганізацыях;
-арганізацыя прафілактыкі ўжывання псіхаактыўных рэчываў.
Для таго каб выконваць сваю працу, сацыяльны педагог мае права:
-быць прадстаўніком і абаронцам інтарэсаў дзяцей у службах муніцыпальных органаў і ў органах улады (у судзе, міліцыі);
-збіраць інфармацыю пра сям'ю, рабіць сацыялагічныя апытанні і праводзіць дыягностыку;
-адпраўляць афіцыйныя запыты ў грамадскія арганізацыі і дзяржаўныя ўстановы, звязаныя з афіцыйнай дзейнасцю сацыяльнага педагога;
-весці працу па вывучэнні вопыту сямейнага выхавання: наведваць дама для выяўлення жыллёвых умоў і санітарнага стану, кантраляваць наведванне, апытваць суседзяў.
Менавіта да сацыяльнага педагога можна звярнуцца за кансультацыяй сем'ям дзяцей-інвалідаў, малазабяспечаным, апекунам дзяцей-сірот.
Адным з найважнейшых напрамкаў работы сацыяльнага педагога з'яўляецца прафілактычная работа, якая заключаецца ў:
-працы сацыяльнага педагога ў школе;
-сацыялізацыі падлеткаў;
-прафілактыцы курэння, ужывання алкаголю і наркотыкаў;
-прапагандзе здаровага ладу жыцця;
-арганізацыі вольнага часу: аб’яднанняў па інтарэсах, заняткаў спортам, прыцягнення да добраахвотніцкай справы або ўдзелуў сацыяльных праектах.
Дзейнасць сацыяльнага педагога ў школе вельмі важная, бо ў гэты цяжкі час прававой неабароненасці, росту жорсткасці ў сям'і і павелічэння дзіцячай злачыннасці, дзецям вельмі патрэбна сацыяльна-псіхалагічная дапамога.
ГРАФІК РАБОТЫ